11 Topánkových trikov, ktoré vám pomôžu zabudnúť na bolesť chodidiel

Historicky začali nosiť topánky na podpätkoch práve muži. Od 10. storočia nosili jazdcovia na koňoch čižmy s podpätkami, pretože im umožňovali pevnejší úchop remeňov. V dnešnej dobe všetci z nás bez ohľadu na to, či sme muži alebo ženy, trpíme na otlaky, mozole, podpätky a nosíme nepohodlné topánky, alebo nesprávnu obuv. Za posledných 11 storočí sa však našťastie situácia zlepšila.

Zdravanalada.sk vie, že chôdza vo vašich vlastných topánkach môže byť niekedy oveľa ťažšia, ako si niekto dokáže predstaviť. Máme pre vás 11 tipov, ktoré vám pomôžu zabudnúť na bolesť chodidiel.

1. Zlepte spolu svoj prostredník a štvrtý palec

Medzi týmito dvoma prstami je nerv, ktorý sa dráždi práve pri nosení vysokých podpätkov. Aby ste mu (a aj svoj vlastný) život uľahčili, použite leukoplast a zlepte tieto prsty spolu. Uvoľní to tlak a bude sa vám chodiť pohodlnejšie. Ak nemáte žiadnu lepiacu pásku po ruke, môžete medzi prsty skúsiť použiť aj bavlnené tampóniky.

2. Aby ste predišli odieraniu, použite látku

Gumené sandále sú veľmi populárnym typom obuvi. No tenké gumené pásiky často zahrýzajú do vašich prstov. Ak berieme do úvahy aj fakt, že ich nosíme najme v horúcom počasí, náš pot z chodidiel a guma to zhoršujú ešte viac. Aby ste sa tomu vyhli, kupujte si gumené sandále buď s popruhmi, ktoré sú potiahnuté látkou alebo si to sami pripravte doma. Výborným nápadom je to, že farbu látky si môžete meniť tak často, ako vám to vyhovuje.

3. Na oblasti náchylné na pľuzgiere naneste balzam na pery.

11 Topánkových trikov, ktoré vám pomôžu zabudnúť na bolesť chodidiel

Balzam na pery tieto miesta zjemní a pripraví im kĺzavý povrch. Okrem toho by ste túto vec mali mať stále pri sebe vo svojej kabelke a mohli si ho v prípade potreby znova naniesť. Použite len obyčajný priehľadný balzam, aby ste sa vyhli škvrnám vo vnútri svojich topánok. A ubezpečte sa, že používate oddelené balzamy na svoje pery aj na svoje chodidlá!

4. Aby ste sa vyhli pokĺznutiu, použite suchý šampón

11 Topánkových trikov, ktoré vám pomôžu zabudnúť na bolesť chodidiel

Niektoré značky ponúkajú špeciálny prášok na nohy, ktorý pohlcuje pot a chráni vaše nohy pred kĺzavým odieraním. No na tento účel môžeme použiť aj suchý šampón. Aby ste predišli kĺzaniu, nasprejujte produkt na svoje chodidlá (najmä ak nosíte podpätky). A nezabudnite si ich po príchode domov vyumývať.

5. Pohltite pot počas dňa.

11 Topánkových trikov, ktoré vám pomôžu zabudnúť na bolesť chodidiel

Pot chodidiel je úplne normálny jav a nie je žiaden dôvod, aby sme sa mali za neho hanbiť. Aby ste pot počas dňa v topánkach dokonale pohltili, skúste použiť dámske slipové vložky. Možno sa vám to bude zdať trošku čudné, ale ak si topánky na verejnosti nebudete vyzúvať, niet priestoru na obavy.

6. Zbavte sa zápachu a zastavte rozmnožovanie baktérií

11 Topánkových trikov, ktoré vám pomôžu zabudnúť na bolesť chodidiel
Prepotené chodidlá a vlhké topánky vo vnútri sú dokonalým prostredím pre množenie baktérií a môže to zapríčiniť problémy s hubovitými ochoreniami. Ak sú prsty podráždené a svrbia, začnú vás počas chôdze bolieť. Aby ste sa tomu vyhli, môžete vyskúšať niekoľko vecí: V rovnakom pomere zmiešajte vodu a vínny ocot a tento roztok nasprejujte do vnútra svojich topánok. Zmiešajte silný alkohol, jablčný vínny mušt a pár kvapiek tea tree oleja. Naplňte kávový filter sódou bikarbónou, dajte to do topánok a nechajte to v topánkach pôsobiť cez noc. Skúste dať cez noc do vnútra topánok nepoužité vrecúška s čajom.

7. Topánky nakupujte večer

Ak hľadáte pár topánok, ktoré budete nosiť po celý deň, logicky by ste ich mali kupovať večer. Počas dňa sa naše chodidlá potia a výsledkom toho opúchajú. Preto nové topánky skúšajte ak sú vaše chodidlá objemovo najväčšie, aby nebol vo veľkosti žiaden rozdiel. Nechcete predsa, aby sa pár topánok, ktorý vám dokonale sadol ráno, stával počas dňa nepohodlným.

8. Ohýbajte výstuž špičiek do obuvi

11 Topánkových trikov, ktoré vám pomôžu zabudnúť na bolesť chodidiel

Ak si vyberáte pár moderných podpätkov, pokúste sa a ohnite výstuž špičiek do obuvi. Výstuž špičiek do obuvi je časť topánok, ktorý sa dotýka podlahy a je to oblasť, kde prenášate väčšinu svojej váhy. Ak sa ohýba, potom je to dobrý znak. Topánky, ktoré sú príliš tuhé a neohybné, budú skutočným "kameňom v topánke". Skončite s neprirodzenou chôdzou počas dňa aj večerných bolestí.

9. Vyberte si zvýšenú platformu.

Ďalšia vec, ktorej by ste mali venovať pozornosť je to, či je výstuž špičiek do obuvi jemne zdvihnutá. Môže to prispieť k pohodlnejším topánkam, pretože to pomáha eliminovať rozdiel vo výške. Ak sú vaše chodidlá zdvihnuté nad zemou o 5 cm, prechádzka už nebude tak bolestivá.

10. Vyberajte si pevné podpätky.

Keď sa hovorí o samotných podpätkoch, "čím robustnejšie, tým lepšie". A aj bezpečnejšie! Vysoké nestabilné ihličkové podpätky vyzerajú draho a moderne, ale môžu spôsobiť množstvo zdravotných problémov. Počas prechádzky potrebujete podporu a dobrú stabilitu, takže podpätky by mali mať väčšiu povrchovú plochu. To vám zaistí aj to, že podpätky sa nezaseknú.

11. Zaobstarajte si ortopedické vložky do topánok.

Môžu byť 2 typov: pravidelné a šité na mieru. Slúžia na to, aby nanovo prispôsobili vaše chodidlá v topánkach, poskytujú podporu a zmierňujú šok styku so zemou počas prechádzky. Vložky do topánok majú zvyčajne spodnú časť na silnejšie zovretie lepivú, takže investujte do niekoľkých párov vložiek u tých topánok, o ktorých viete, že sa v nich potrebujete cítiť pohodlnejšie.

Už ste niekedy vyskúšali niektoré z týchto trikov? Viete nám odporúčať nejaké rady, ak sa hovorí o pohodlí vašich topánok? Zdieľajte ich s nami v komentároch!