13 Trikov, ktoré používajú reštaurácie, aby nás prinútili míňať viac peňazí

Návšteva reštaurácie alebo kaviarne je príjemným spôsobom ako stráviť svoj čas. Preto počas relaxovania nemyslíme na skutočnosť, že vlastník reštaurácie by mohol používať nejaké špeciálne triky, aby nás prinútil míňať viac peňazí. Je to všetko preto, že tendenciou je vymýšľať nové viac prefíkanejšie spôsoby ako zavádzať svojich klientov a získať viac zisku.

Pár podvodných fígľov sme vo svete cateringu zistili aj my a teraz vám prinášame návod, ako sa im vyhnúť a zároveň ušetriť viac peňazí.

1. Utrácanie peňazí na čerstvé ovocie

Barmani často šetria financie na ovocí nie preto, že nemajú dostatok týchto produktov, ale jednoducho kvôli lenivosti. Napríklad, na to, aby vám pripravili nápoj z čerstvého odšťaveného ovocia, potrebujú 3 pomaranče. Niekedy im chýba 50 ml, aby naplnili celý pohár, a preto by mali odšťaviť ďalší pomaranč, ale namiesto toho dolejú chýbajúce množstvo z baleného pomarančového džúsu, čo zároveň aj šetrí ich čas.

2. Útulné taniere v reštauráciách

Takmer všetky reštaurácie chcú ponúkať jedlo v útulných a samostatných tanieroch. Podľa výskumu si ľudia objednávajú veľké porcie a škodlivejšie potraviny, ak zostávajú pred očami návštevníkov reštaurácie skryté. Ba čo viac, klienti jedia viac suchého, ak sedia v rohu reštaurácie, pretože majú pocit, že ich za to nikto nebude posudzovať. Viac času miniete pri pohodlnom stole, čo znamená, že si objednáte viac. Aby sa ľudia cítili v reštaurácii alebo kaviarni pohodlne, umiestňujú vlastníci reštaurácií v celom priestore malé okrúhle stoly.

3. Prefíkané usporiadanie jedál

Podľa výskumu, ktorý sa urobil na univerzite v Bournemouth, zarábajú reštaurácie a kaviarne ďalšie mesačné zisky vďaka počtu jedál, ktoré majú a vďaka ich usporiadaniu na jedálnom lístku. Podľa odborníka Aarona Allena môže reštaurácia jednoducho zvýšiť svoj mesačný zisk použitím určitých marketingových trikov. Napríklad, klienti si častejšie vyberajú jedlá, ktoré sú umiestnené v strede strany jedálneho lístka. Preto vlastníci cateringových služieb uvádzajú na tomto mieste drahé, viac výnosné jedlá. Aby sa im podarilo predať všetky typy dezertov v rovnakej miere, uvádzajú podobnú cenu dezertov napriek rôznym prísadám alebo hmotnosti dezertov.

4. Šetrenie peňazí na drahé výrobky

David Kincheloe, prezident Asociácie medzinárodných reštauračných konzultantov hovorí, že návštevníci dostávajú často iba minimálne množstvo drahých prísad vo svojich jedlách, aj keď sa o ich prítomnosti jedálny lístok zmieňuje. Napríklad, bobule, semienka, oriešky alebo hľuzovky môžu byť na jedálnom lístku veľmi lákavé. Je nevyhnutné vytvoriť myšlienku, že sú na tanieri (dokonca ak by tam mala byť iba jedna bobuľka), aby sa ich pohľadom klient potešil.

5. Nezvyčajné názvy jedál

Vlastníci reštaurácií vedia, že triky týkajúce sa názvov jedál pôsobia na návštevníkov veľmi efektívne. Napríklad, podľa The Guardian, marketéri myslia na názvy a popisy svojich jedál na jedálnom lístku už dlho pred tým, ako ich uvedú. Obyčajný pečený ostriež získa silný záujem u návštevníkov ak v jedálnom lístku dostane názov “Filé z čílskej morskej ryby”. Čokoládový koláč znie dosť triviálne, kým „koláč s Belgickou čokoládou“ je omnoho viac pôsobivejší.

6. Menšie porcie a malé taniere

Možno ste si nedávno všimli, že reštaurácie už začali znižovať veľkosti svojich porcií jedál, ale nezmenili ceny. Tí, ktorí pracujú v cateringu, hovoria, že myšlienka znižovania porcií prichádza z maloobchodu – veľmi často môžete vidieť 900 g balenia namiesto 1 kg a 900 ml namiesto 1 litrového.

7 .Fotografie jedál bez uvádzania cien

Podľa Gregga Rappa, špecialistu na reštauračné jedálne lístky, používanie fotografií a ilustrácií s jedlami núti návštevníka minúť viac financií. Podobne aj jedlá bez uvádzania cenoviek motivujú ľudí minúť viac ako jedlá s uvedením cien.

8. “Rybí pondelok”

Väčšina reštaurácií objednáva v utorky a štvrtky čerstvé ryby. Preto sa ryby stávajú jedlom pondelkov, pretože ich potrebujú predať pred koncom záručnej doby.

9. Bezplatné snacky

Je vždy milé, ak čašník pred objednávkou jedál prinesie na stôl snacky, akými sú olivy, sušienky alebo čipsy. Skutočný dôvod je prinútiť návštevníka pod vplyvom vysokého množstva soli pocítiť ešte väčší hlad. Po zjedení niekoľkých slaných snackov si klienti objednajú viac nápojov a prinesú tak reštaurácii alebo kaviarni vyšší zisk.

10. Starostlivo vybratá hudba

Počúvanie hudby počas konzumácie jedla prináša aj psychické aj emocionálne odozvy. Drahé reštaurácie vyberajú klasickú hudbu, ktorá povzbudzuje návštevníkov, aby minuli viac.

11. Dve veľkosti porcií

Už ste sa možno niekedy stretli s tým, že ste videli rovnaké jedlo na jedálnom lístku dostupné v 2 voľbách: veľká a malá porcia. Táto stratégia sa nazýva „bracketing“. Klient najprv nemá predstavu, čo je mini porcia a myslí si, že menšia porcia má ziskovejšiu cenu a minie menej peňazí, ak si ju objedná. V skutočnosti predáva reštaurácia vždy menšiu porciu za zvýšenú cenu, aby ušetrila peniaze na počte použitých výrobkov. Prípadne, ak ide o gramy, väčšia porcia je pre návštevníka ziskovejšia.

12. Tlmené svetlo

Svetlo môže ovplyvniť rýchlosť, akou ľudia jedia. Drahé reštaurácie dávajú zvyčajne prednosť ľahkým svetlám vo svojich halách tak, aby mohli návštevníci oddychovať. Zvyčajne strávia viac času v reštaurácii s pokojným prostredím, čo je pre vlastníkov veľmi dôležité.

13. Priateľskí čašníci

Veľmi často si ľudia v reštauráciách všímajú príjemných a priateľských čašníkov. Akýkoľvek vlastník reštaurácie si myslí, že dobrý čašník by mal byť aj dobrý predajca. Preto sa čašníci snažia hovoriť vtipy, skladajú komplimenty a odporúčajú najlepšie jedlá z jedálneho lístka. Klienti im začínajú veriť, súhlasia so špeciálnou ponukou a dokonca si po ťažkej večeri vyberú ešte aj dezert. Vďaka takýmto priateľským zamestnancom strávia návštevníci v reštauráciách viac času a nechajú vysoké tringelty.

Už ste si niekedy všimli niektoré z týchto alebo iných trikov v reštauráciách? Povedzte nám o tom v komentároch!

Pozrite si fotografie na tannjuska / Depositphotos, AntonMatyukha / Depositphotos