7 otravných chýb, ktoré zvykneme robiť na pracovných miestach

Ak veríte, že vzťah s vašimi kolegami nie je najdôležitejšou časťou vašej kariéry, mýlite sa. Výskumy ukazujú, že ak máte priateľský vzťah s vašimi spolupracovníkmi, vaša produktivita sa zvyšuje dosť výrazne. Avšak ak začíname pracovať na novom mieste, často robíme chyby, u ktorých nám ani nenapadne, ako dokážu zničiť pracovno-priateľské vzťahy.

Nepamätajte si mená.

7 otravných chýb, ktoré zvykneme robiť na pracovných miestach

Dale Carnegie, známy verejný hovorca a autor štúdie „Ako získať priateľov a vplyvných ľudí“ odporúča volať ľudí ich menom od momentu, ako sa s nimi zoznámite, pretože to je spôsob ako si aj zapamätať meno a zároveň vyjadrovať rešpekt smerom k inej osobe.

Nenoste chutné jedlá

7 otravných chýb, ktoré zvykneme robiť na pracovných miestach

Ak niekto prichádza na nové pracovné miesto, myslíte si, že je vašou povinnosťou doniesť mu nejaké chutné koláče? Ak chcete pre svojich kolegov urobiť niečo pekné, aby ste si u nich šplhli, stačí ak im donesiete nejakú pochúťku do práce.

Nemusíte stráviť celý deň v kuchyni, stačí ak kúpite nejaké koláčiky a podelíte sa s nimi s kolegami v práci. A ak sa to stane tradíciou pre celý váš tím, nikdy v práci nebudete hladní.

Pridávajte svojich kolegov na sociálne médiá

Ak sa chcete dozvedieť viac o spoločnosti, pre ktorú pracujete a stať sa priateľmi s vašimi kolegami, mali by ste viac zistiť o ich záujmoch a úspechoch. Po prvé vám to pomôže nájsť spoločnú reč, po druhé, zistíte, o čom by ste sa nemali rozprávať. Najdôležitejšou vecou je nerozširovať informácie o iných, ktoré máte od iných ľudí. Nechcete predsa, aby si o vás mysleli, že klebetíte, však?

Pokúšajte sa príliš veľa komunikovať

7 otravných chýb, ktoré zvykneme robiť na pracovných miestach

Samozrejme by bolo úžasné, ak by s vami každý komunikoval o všetkom, ale ak ste príliš neústupný, to tiež môže odpudzovať vašich kolegov. Pozrime sa bližšie na ľudí, ktorí s vami pracujú. Musíte nájsť spôsob komunikácie s každým človekom, pretože niektorí z nich milujú chatovanie a iní sú menej komunikatívni. Neskúšajte si vytvárať priateľstvá narýchlo. Nezdieľajte veľmi osobné informácie: pamätajte si, že osobné informácie by ste nemali pretriasať v práci.

Neskladajte komplimenty

7 otravných chýb, ktoré zvykneme robiť na pracovných miestach

Ak si všímate plusy a talenty vašich kolegov bez lichotenia alebo ak naopak, dávate jemné komplimenty, začne sa o vás šíriť reputácia napríklad aj milej osoby. Najdôležitejšie veci sú čestnosť a skromnosť. A najlepšie je vyhnúť sa komplimentom vtedy, ak by mohli byť nesprávne pochopené, pretože skladanie komplimentov na účet finančnej závierky vášho kolegu a kompliment o očiach sú dve úplne odlišné veci.

Nie ste neutrálni

7 otravných chýb, ktoré zvykneme robiť na pracovných miestach

Určite si všímate, že existujú určité skupiny kolegov vo vašej práci, ktorí sú nestranní. Je dôležité zostať neutrálnym, pretože niekedy to môže veľmi vážne ohroziť vašu reputáciu a dobré vzťahy s celým teamom.

Buďte zdvorilí a milí ku každému, nezáleží do akého sociálnej skupiny patríte. Zostaňte neutrálni pri negatívnych slovách o iných ľuďoch. Z dlhodobej perspektívy je takáto nestrannosť pozitívna po celý čas, čo je prínosné aj pre produktivitu.

Nesledujte svoj jazyk tela

7 otravných chýb, ktoré zvykneme robiť na pracovných miestach

Jazyk tela je skutočne dôležitý pri akejkoľvek komunikácii. Môžeme podvedome vysielať signály, ktoré vnímajú naši kolegovia. Tieto signály môžu našu komunikáciu s kolegami posunúť do inej úrovne, a to priateľskej, alebo aj nepriateľskej. Vaši kolegovia vnímajú vašu smutnú tvár, predmety, ktoré držíte, váš hlas – všetky tieto veci môžu vašich kolegov od vás aj odpudzovať aj priťahovať. Ak chcete na prvý krát urobiť dobrý dojem na ľudí, komunikujte nasledovnými trikmi:

  • pozerajte sa na osobou, s ktorou sa rozprávate,
  • otočte sa telom k ľuďom, ak sa s vami rozprávajú,
  • zdvorilo sa usmievajte ak je to možné,
  • neukazujte prstom na ľudí,
  • počas rozprávania si nezakrývajte svoje ústa.