8 obyčajných potravín, ktorými môžete neuveriteľne znížiť riziko zdravotných problémov

Keďže medicína veľmi rýchlo napreduje, liečebné kúry prichádzajú vo všetkých možných formách a zdrojoch. Kdekoľvek narazíme na problém, snažíme sa zistiť, aké kapsule, tabletky alebo kvapky by sme mali brať, aby sme eliminovali chorobné príznaky. Špenát, kurkuma, cesnak a banány – všetky tieto produkty si spájame s varením. Avšak vo viacerých prípadoch sú ich unikátne vlastnosti také prínosné ako tradičné liečebné kúry spájané s užívaním liekov.

1. Kurkuma

Toto bežné korenie je výborný prírodný antioxidant, ktorý chráni zdravie našich očí v rámci boja s voľnými radikálmi. Dokázalo sa, že kurkumín, ktorý sa v kurkume nachádza, je efektívnou prevenciou zákalu zraku a oddiaľuje začiatok šedých zákalov. Chráni zrak aj pred toxínmi, ktoré spôsobujú šedé zákaly a je prevenciou aj u ľudí so šedým zákalom, ktorí už chirurgický zákrok podstúpili.

2. Banán

Banánová šupka je jednou z domácich medicín, ako zjemniť odretú pokožku a urýchliť hojenie modrín. Banány sú bohaté na draslík, vitamín C a B6, čo blahodarne pôsobí na srdečnú činnosť. Vysoký príjem draslíka znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení a mŕtvic. Banány podporujú zažívací systém v prípade hnačiek. Banány pomáhajú odstrániť suchosť a svrbenie pokožky hlavy. Vyživujú a zvlhčujú pokožku odstraňovaním šupín a zápalov.

3. Špenát

Vďaka svojmu vysokému obsahu draslíka, horčíka a iných minerálov sa špenát odporúča pri stabilizáciu krvného tlaku. Štúdie dokázali, že diéta bohatá na špenát môže znížiť nepriechodnosť tepien a pomôcť udržať si zdravý kardiovaskulárny systém.

Vitamín K, ktorý v špenáte nájdeme, je veľmi dôležitý pri prevencii kostných zlomenín. Vitamín K zlepšuje zdravie kostí a zaisťuje lepšie vstrebávanie vápnika.

Špenát obsahuje vo veľkých množstvách aj vitamín A, ktorý prispieva k lepšej kvalite našej pokožky, vlasov a celkovej kráse. Vitamín A kontroluje v póroch pokožky a folikulách vlasov produkciu mazu tým, že chráni pred nadbytočným mazom. Špenát je bohatý aj na vitamín C, ktorý je rozhodujúcim prvkom stavby chrupaviek, aj pre správnu štruktúru vlasov a pokožky.

4. Kôpor

Esenciálne oleje, ktoré v kôpri nájdeme, sú výbornými sedatívami a upokojujúcimi prostriedkami, ktoré poskytujú vynikajúci prípravok v prípade nespavosti. Flavonoidy a vitamín B v kôpri prispievajú k produkcii určitých enzýmov a hormónov, ktoré zaisťujú dobrý spánok.

Ba čo viac, kôpor je veľmi dobre známy ako liek proti nadúvaniu, ktorý nás zbavuje nadbytočných plynov v črevách.

Semienka kôpru a listy sa môžu použiť ako prírodné ústne osviežovače. Esenciálne oleje, ktoré kôpor obsahuje, majú výborné antimikrobiálne a dezinfekčné vlastnosti, ktoré môžu chrániť mikrobiálne infekcie v ústnej dutine.

5. Granátové jablko

Viaceré štúdie dokázali, že možné protizápalové vlastnosti granátového jablka vysvetľuje vysoký obsah antioxidantov v tomto ovocí.

Iné štúdie dokázali, že denný príjem džúsu z granátového jablka počas 2 týždňov znižuje u pacientov s hypertenziou krvný tlak. Pravidelný príjem džúsu z granátového jablka pomáha aj pri zlepšovaní krvného toku u pacientov s koronárnou srdcovou chorobou.

Vďaka vitamínom a minerálom, ktoré granátové jablko obsahuje, dokážete konzumáciou tohto ovocia zvýšiť koncentráciu hemoglobínu a množstvo červených krviniek.

6. Červená repa

Červená repa je bohatá na železo, podstatnú zložku hemoglobínu, ktorý je rozhodujúci pre rast, vývoj a funkciu buniek.

Červená repa obsahuje celý rad vitamínov a prvkov dôležitých pre naše zdravie zahŕňajúc vitamín A, vitamín C, kyselinu listovú, mangán, aneurín, riboflavín, vitamín B6, horčík, draslík a mnohé iné.

Červená repa je výborným prostriedkom podporujúcim trávenie. Ak zahrniete červenú repu do svojej diéty, môžete tak predísť zápche a iným zažívacím ťažkostiam.

7. Horká čokoláda

Dokázalo sa, že kakaový prášok, ktorý vo veľkých množstvách nájdeme v horkej čokoláde, efektívne znižuje množstvo „zlého“ cholesterolu, ktorý môže poškodzovať prierez artérií.

Štúdie dokázali, že konzumácia horkej čokolády zlepšuje krvný tok do mozgu, čím podstatne zlepšuje funkciu mozgu.

8. Cesnak

Pravidelný príjem cesnaku (aj surového aj vareného) môže byť výborným preventívnym prostriedkom proti bežnému prechladnutiu. Štúdie dokázali, že cesnak je schopný znižovať výskyt tohto neduhu u dospelých vďaka antivírusovým a antibakteriálnym vlastnostiam.

Štúdie dokázali, že cesnak dokáže znižovať riziko srdcových ochorení znižovaním krvného tlaku a redukciou množstva cholesterolu v tele.