Ako môže cukor poškodiť vaše zdravie a čo môžete urobiť, aby ste to zastavili

Americkí vedci zistili, že cukor nie je pre naše zdravie až tak nebezpečný, ako si myslíme. Ba čo viac, malé množstvo cukru je dokonca pre naše telo nevyhnutné, aby správne fungovalo. My ľudia však často konzumujeme množstvo zmrzliny, čokolády, tvarohové zákusky, a iné chutné pochutiny. Výsledkom je zvýšená hmotnosť, skorý nástup vrások, akné a dokonca aj vážne zdravotné problémy.

Ak naozaj potrebuje znížiť príjem cukru, zdravanalada.sk vám povie, ako to urobiť. Najprv by ste sa však mali naučiť niečo o 3 cukrových mýtoch, ktoré nás často privádzajú do rozpakov.

Mýtus č. 1: Cukor spôsobuje cukrovku

Konzumácia cukru v skutočnosti nevedie k cukrovke. Toto ochorenie sa buď geneticky dedí alebo ho spôsobujú problémy s pankreasom. Tvrdenie, že samotný cukor je nebezpečný pre naše zdravie, nie je pravdivé. V skutočnosti môže človek zjesť 12 lyžíc cukru denne bez akýchkoľvek negatívnych následkov.

Mýtus č. 2: Cukor je návykový.

Tento populárny názor, že cukor je niekoľkonásobne viac návykový ako kokaín, je absurdný, pretože vedci zistili, že ak človek prestane jesť sladkosti, nemá rovnaké príznaky ako človek, ktorý je drogovo závislý. A ľudia nemôžu žiť bez cukru úplne, pretože tento uhľohydrát je nevyhnutný na udržanie života.

Mýtus č. 3: Ak chcete zostať mladí, mali by ste prestať jesť cukor.

Ak konzumujete príliš veľa cukru, molekuly kolagénu na vašej pokožky sa lámu a sú neohybné, čo spôsobuje zníženie pružnosti pokožky. Avšak ak prestane jesť cukor úplne, vaša pokožka sa vysuší.

Pozrite sa na vrchné fotografie 2 celebrít, ktoré sú v rovnakom veku. Gwyneth Paltrow konzumuje zdravú stranu a obmedzuje svoju spotrebu cukru, zatiaľ čo Sofía Vergara veľa krát povedala, že miluje sladkosti. Obe herečky majú 46 rokov, fotografie boli urobené v roku 2018. Môžete povedať, že jedna z nich vyzerá staršie ako druhá? Najpodstatnejšou vecou je počúvať svoje telo a jesť také množstvo cukru, ktoré si vaše telo vyžaduje.

Kedy potrebujete znížiť konzumáciu cukru?

Sú situácie, kedy by ľudia mali skutočne znížiť spotrebu cukru. Bez ohľadu na cukrovku a iné problémy, ktoré súvisia s produkciou inzulínu, spotreba cukru by sa mala obmedziť v nasledovných prípadoch:

Problémy s otehotnením. Vedci z Harvardskej Univerzity zistili, že sladkosti znižujú kvalitu vajíčok, a tým aj šance počatia dieťaťa. Tehotenstvo. Nedávne štúdie odhalili, že matky, ktoré jedli veľa cukru počas tehotenstva, malivyššie riziko objavenia sa alergickej astmy. Problémy s potenciou. Vysoká úroveň glukózy v krvi znižuje produkciu testosterónu. Sústredenosť a koncentrácia. Veľké množstvo cukru v krvi môže podľa výskumov kalifornskej univerzity spôsobiť stále poškodenie mozgu. Stály pocit smädu. Časté pitie vody je jedným z príznakov vysokej konzumácie cukru. Suchá svrbivá pokožka. Vysoká úroveň cukru v krvi môže spôsobovať suchú a podráždenú pokožku.

1. Nahraďte si svoj zdroj potešenia.

Jedenie sladkostí stimuluje produkciu endorfínov — hormónov šťastia. Tieto hormóny sa môžu však vylučovať aj pri iných aktivitách, akými sú napríklad cvičenie vo fitnesscentre.

Dr. Komarovskiy odporúča podobný prístup u detí. Aby ste odvrátili pozornosť detí od sladkého na niečo iné, potrebujete im ponúknuť niečo zaujímavé, ako je napríklad chodenie na ryby, do parku, atď. Čím viac je dieťa unavené po príchode domov, tým je nižšia šanca, že bude chcieť jesť sladkosti.

2. Nezabúdajte na bielkoviny.

Jedzte viac bielkovín. Bielkoviny vás zasýtia rýchlejšie a zároveň na dlhšie obdobie. Na raňajky aj na obed sa pokúste konzumovať mäso, ryby a morské plody. Americký odborník na výživu Christine Gerbstadt hovorí, že studený moriak je účinný najmä v zaháňaní hladu pred sladkosťami.

3. Nahraďte si sladkú chuť.

Sladkú chuť si nahraďte inou, oveľa silnejšou a výraznejšou chuťou. Môžete použiť škoricu. Obsahuje veľa užitočných prvkov a zároveň reguluje úroveň cukru v krvi.

4. Nebuďte nervózni.

Stres býva často dôvodom, prečo máme chuť na sladké. Sérotonín, horčík a vitamín B nám pomáhajú vysporiadať sa so stresom. Ak si uvedomíte, že začínate jesť vtedy, ak ste vystresovaní, mali by ste navštíviť lekára, ktorý vám vysvetlí, ktoré prvky vaše telo potrebuje a predpíše vám všetky nevyhnutné doplnky výživy.

Veľa horčíka obsahuje fazuľa a strukoviny (ale aj arašidové oriešky a sója). Vitamín B možno nájsť v orieškoch (lieskové oriešky a píniové oriešky), morských plodoch a hovädzej pečeni. Môžete skúsiť aj oddych - čím častejšie vám to pracovný rytmus dovolí.

5. Jedzte červené ryby.

Dr. Marilyn Glenville, známy odborník na výživu, vysvetľuje, že ak chcete skutočne zjesť čokoládu, môže to signalizovať spôsob, akým sa vám telo snaží povedať, že má nedostatok chrómu. Aby ste si skontrolovali, či je to pravda, skúste zjesť niečo zdravé, čo obsahuje tento prvok, napríklad brokolicu alebo červenú rybu.

Čo robíte, ak chcete zjesť niečo sladké? Povedzte nám o tom v komentároch.